Google Translate

donderdag 1 september 2016

Zweden 2016

Het lijkt helaas al weer lang geleden dat we op vakantie zijn geweest. Bijna een maand geleden. Deze keer hadden we twee weken geboekt via AirBnB en dat is best wel goed bevallen. Een huis op Öland en een huis in de omgeving van Stockholm. Het huis in de omgeving van Stockholm is zelfs zeer goed bevallen.










Een geweldig huis met ontzettend veel sfeer. Eigenlijk het beste verblijf in zeven jaar Scandinavië. Ideaal was het openbaar vervoer. We zaten op dertig minuten met de trein van Stockholm. Het treintraject rondom Stockholm is me enorm meegevallen. Voor rond de zestig euro in de maand heb je veel mogelijkheden om ergens te komen rondom Stockholm. Vergelijk ik dit met Nederland waar ik €218 kwijt ben voor een maandtrajectkaart waar ik alleen maar mag reizen op één traject van 45 minuten. Kom je buiten het traject, dan betalen. weliswaar met 40% korting in de daluren. Ga je met de bus, alweer betalen. Met de kaart rondom Stockholm zit de trein, tram, bus, metro en boot inbegrepen. Een leuk en actueel stukje over de trein in de omgeving van Stockholm is te vinden op het blog van Patrica van Trigt.


Boeken via AirBnB is voor de volgende vakantie zeker voor herhaling vatbaar.

12 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit, zeg! Je zou er bijna willen blijven wonen :-)
    En de herten lopen zomaar in je tuin, zo te zien.

    Praat me niet over de prijzen van openbaar vervoer in Nederland...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was wel wennen toen we er weg moesten :-). Een paar keer hertjes 's morgens gezien. Ze waren er aan het spelen. Geweldig.

      Verwijderen
  2. Oh wat een geweldig huis! Echt zo'n Pippi huis, het ziet er ontzettend sfeervol uit. Nou, geen wonder dat jullie het er goed hadden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, leuk is dat he via Airbnb. Ik vind het met name zo leuk dat je in een 'echt' huis woont, en niet zo'n standaard vakantiewoning.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was wel even wennen dat je letterlijk in iemand anders zijn huis zit. De eigenaresse heeft de sleutels overgedragen en een rondleiding gegeven. Maakt het wel persoonlijk.

      Verwijderen
  4. Wauw wat een prachtig huis...
    Ik heb je (blog) genomineerd voor One Lovely Blog Award.,
    omdat ik het graag lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Zeker weten. Helaas is zo'n huis niet te betalen vrees ik.

      Verwijderen
  6. Ha, is Scandinavië toch nog ergens voordelig in ;) Het huis ziet er fantastisch uit. Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk zelf dat in het leven in Zweden goedkoper is dan in Nederland. Behalve drank natuurlijk.

      Verwijderen