Google Translate

zondag 9 november 2014

Arvvas

Dit weekend kwam ik op Facebook een bericht tegen met een link naar de onderstaande Soundcloud pagina van Arvvas:



Het eerste nummer van de acht nummers is All my tears. Het is een cover van Julie Miller die hieronder te horen is.


De uitvoering van Arvvas had me gelijk te pakken. Wow wat gaaf zeg. Direct naar informatie gezocht en Arvvas is een project van jazzbassist Steinar Raknes en van Sami joiker Sara Marielle Gaup Beaska, bekend van Adjágas.

Sara Marielle Gaup Beaska en Steinar Raknes
Steinar Raknes speelde een tijd samen met Sami joiker Inga Juuso en samen vormden ze het duo Skáidi. Ze heeft meegespeeld in de film Kautokeino-opprøret. Op 23 augustus 2014 is Inga Juuso overleden.


Via Inga kwam Steinar in contact met Sara Marielle Gaup Beaska. Ze viel in tijdens een paar shows in Japan omdat Inga te ziek was om op te treden. Na het overlijden van Inga zijn Sara en Steinar blijven samenwerken en hebben het duo Arvvas gevormd. Ik heb deze informatie uit een artikel op de NRK Sapmi website. In het artikel staat nog meer informatie over de reden om na de dood van Inga verder te gaan en waarom de keuze voor de naam Arvvas. Ik ga ze zeker in de gaten houden. Er is nog geen Facebook pagina van Arvvas, maar die komt er wel en misschien ook een eigen website.

Ik heb nog wat nummers hieronder opgenomen van Steinar, Skáidi en Adjágas.

Steinar Raknes en Unni Wilhelmsen - Twilight



Adjagas - Mun ja Mun


Skáidi - Sweet child o' mine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten