Google Translate

maandag 1 februari 2016

Fotodocumentaire Return van Andrea Gjestvang


Voor de vernieuwde Nordik Living website heb ik een blog geschreven over het laatste project van Andrea Gjestvang. Ze heeft eerder een indrukwekkend fotoboek over de slachtoffers van Utøya gemaakt. Informatie over dat boek is te vinden in de blogpost Tragedie Utøya in boek en beeld.

Nu dus het Return project over jonge asielzoekers in Noorwegen. Klik op de link hieronder om naar het artikel te gaan.

Fotodocumentaire Return van Andrea Gjestvang

Asielzoekers in Noorwegen



Vandaag kwam ik dit Noors artikel toevallig tegen op Twitter bij Karin Swart-Donders. Ik vond het een goede aanvulling op het project van Andrea Gjestvang.

Andrea Gjestvang

2 opmerkingen:

  1. Dat Noorse artikel is een heftig verhaal. Erg triest. Dit soort dingen hoor je meestal niet. Het is goed dat we daar ook eens bij stilstaan. Alleen al wat iemand allemaal al meegemaakt heeft voordat hij in Noorwegen terechtkwam is niet te bevatten.

    Het artikel op Nordik Living heb ik inmiddels ook gelezen en daar een reactie geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heftig! Onbegrijpelijk dat mensen die toch reëel gevaar lopen in land van afkomst toch teruggestuurd worden en nog onbegrijpelijker als kinderen geboren in Noorwegen, terug moeten. Ik snap dat het vluchtelingenprobleem een behoorlijk probleem is, maar het blijven wel mensen, en met mensen moet je niet zeulen.

    BeantwoordenVerwijderen