Google Translate

donderdag 1 december 2016

Fjällräven Polar 2017: Stem op Lost in Norvana

Ik zie al een tijdje een bericht van Michelle van Rossenberg op Facebook verschijnen over de Fjällräven Polar 2017.


Elk jaar zie ik wel eens een bericht over die sledetocht van zo'n 300 kilometer door het hoge noorden van Noorwegen en Zweden, maar dit jaar dus opvallend vaak een bericht van Michelle in diverse Facebook groepen. Ze komt uit voor de Benelux en het leek een tijdje goed te gaan totdat op 25 november 2016 deelnemer Siemen Geeraerts een flinke voorsprong op haar nam en ze nu zo'n 3500 stemmen achterloopt op hem.

Dit leek me een leuk idee voor een blogpost. Waarom stemmen op Michelle? Om toch een objectief beeld te krijgen heb ik gezocht naar de deelnemers die op de eerste drie plekken staan. Zoals gezegd staat Siemen Geeraerts op dit moment op de eerste plaats. Wie is hij en wat heeft hij te bieden voor liefhebbers van het hoge noorden? Geen idee, want hij heeft geen eigen website en is niet echt een hoge noorden fan. Op Facebook is hij niet te volgen. Op Instagram wel.

Op nummer twee staat Michelle. Ik volg haar al een tijdje op haar eigen blog Lost in Norvana. Ze is te volgen op Facebook en natuurlijk ook Instagram en Twitter. Een Noorwegen fan en dus op haar plaats in de Fjällräven Polar tocht. Die gaat ook door Zweden en dan hopen dat Zweden net zo bevalt als Noorwegen :-). Tevens belooft ze nieuwe artikelen op haar blog te zetten, dus het zou mooi zijn als ze wint. Dan moeten er wel meer mensen op haar stemmen. Je kunt haar steunen via deze webpagina: http://polar.fjallraven.com/contestant/?id=505.

Nummer drie op dit moment is Dempsey Cappelle. Eigenaar van de website Dagboek van een Avonturier. Is ook wat commerciëler en verkoopt reisgidsen als e-guides van zijn reizen. Ook iemand die de passie heeft voor reizen, maar niet speciaal voor het hoge noorden.

Conclusie:
Interessant om de achtergrond van de deelnemers met de meeste stemmen te onderzoeken en tot de conclusie komen dat het een kwestie is van votefarming. Niet echt mijn ding maar om te kunnen winnen moet je wel meedoen. Ik wil wel graag de tocht mee maken via een blog en dan door iemand die passie heeft voor het land waar de tocht wordt gehouden. Als je zelfs al een rendier op je lichaam laat tatoeëren dan zit het wel goed met de passie :-). Ik heb gestemd op Michelle. Het is mogelijk om tot 15 december 2016 te stemmen. Wil je toch een andere deelnemer dan kun je ze hier zoeken.

Foto van het blog Lost in Norvana.

5 opmerkingen:

  1. Gestemd op Michelle! Een prachtige tatoeage trouwens.
    Stemmen proberen te winnen via sociale media e.d. vind ik echt een verschrikking. Geef mij maar een normale jury. Klink ik dan heel erg ouderwets? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dagboek van een Avonturier is eerder een passie dan een commerciële onderneming ;)
    Ik ben maar een normale avontuurlijke reiziger die gewoon heel graag zijn avonturen deelt om de mens te laten inzien dat er meer is dan het huisje-tuintje-kindje. Hoewel ik op de blog het niet specifiek wil laten blijken is mijn favoriete bestemming wel degelijk het Noorden. Vandaar dat volgend jaar Spitsbergen mijn bestemming wordt. (eindelijk!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je reageert Dempsey. Ik ga je zeker volgen, vooral als Spitsbergen de bestemming wordt!!

      Verwijderen
    2. Spitsbergen! Dat lijkt me geweldig mooi en een fantastisch avontuur!

      Verwijderen